8 Eylül 2010 Çarşamba

Diksiyonu düzgün kızlar..... :)

Kızlear...........( Merak etmeyin doğru yazdım :) )


Bak arkadaş görüyor musun cümlenin altını kıpkırmızı bir çizgi kapladı. Fakat bu kızlar bunu nasıl başarıyor anlamıyorum ağzını yamulturak konuşma sanatı diye bir kitap mı okudular acaba :):) ( Bu arada kırmızı çizgiyi görmen olanaksız kaydı yayınlayınca otomatikmen gidiyor. Bilmeyenler olabilir diye söyledim :) )   


Biz bir arkadaşımla beraber bu tür konuşanlara diksiyonu düzgün diyoruz. Çünkü yeni moda abi ya :) Düşünsene sene 2010 ve halkımızın nerdeyse %70 'nin diksiyonu bozuk, lütfen artık bizde diksiyonumuzu düzeltelim ve ağzımızı sağa yada  sola doğru yamultarak konuşalım. :)
Arkadaş işin ilginç tarafı ise ben bunu yapabilmek için gerçekten 1 hafta uğraştım. Arkadaşlarım bana ''sen mal mısın olum niye ağzını yamultuyorsun dediler '' bana bu 1 hafta içinde yapılmadık hakaret bırakmadılar. :)


Ulan demek ki biz yapınca hakaret yiyoruz ama kızlar yok kızlaearrrr yapınca bir şey olmuyor. :) Birde bunların daha beterleri var... 
Mesela diyelim ki siz buna karşı bir espri yaptınız ya da o kelimeyi söylemesi için bir ön ayak oluşturdunuz. Hop hemen gaaaaacııkkkk diye bir kelime çıkar ağzından , siz ise içten içe düşünürsünüz '' lan acaba gıcık mı demek istedi yoksa gocuk mu anlamadım ki ya. '' Arkadaş birde ardından paeisss diyor. Al işte başına belayı...
Şimdi pas mı dedi pes mi dedi yoksa pis mi dedi diye düşünürken hop zaten gün bitiyor. :) Ama lütfen ne diyorum bakın gelecekte yani bundan 5 yıl sonra hepimiz böyle olmazsak işsiz kalacağız. :):) Geleceğin dili olarak artık İngilizce ön planda olmayacak. Artık ön planda olacak olan tek dil yamultma dili :)


Peki bu tarz konuşmaları yapanlar la konuşmayı denemedim mi sanıyorsunuz ? Evet denedim , günlerden bir gün (2 gün olacak değil ya :) )  bir tane böyle ağzını yamultan kızlardan birine '' ya sen nasıl böyle konuşabiliyorsun yani nerde öğrendin bunu kursu fala var mı söyle de bizde gidelim dedim'' cevap harikaydı '' Neeaaa Diyorsun saen gearizakeli '' Anlamak için 15 dakikamı verdiğim bu cümlenin anlamını öğrenince ne kadar gerizekalıyım lan diye düşündüm. Buna bu kadar zaman harcayan ben ne kadar pişman oldum bilemezsiniz. Yaşayan bilir (Klasik entanelerden biri pehhhh :) )


Bu yazıyı yazarken büyük bir kitlenin benden soğuyacağını biliyorum. Yani %30 gibi  yüksek bir oranda diksiyonu düzgün kişiler var. Büyük risk :) Ama ben bu riski göze alıyorum... :) Geleceğin en önemli dili olacak bu dilin bir an önce kurslarını açılmasını milli eğitim bakanlığını devreye girmesini istiyorum. Lütfen bu millet için artık doğru bir adım atıp bu dili ön plana çıkaralım ve diksiyonumuzun  düzgün olmasını sağlayalım. :) 


Dalga mı geçiyorum. Hayır çok ciddiyim ya güle :) Bak harbiden geleceğin dili bu :)
(Çaktırma ama dalga geçiyorum be :) ama olabilme olasılığı da var hani :) )




        Bay.Budala


     Mustafa KÖSE


(Dünyanın en iyi yazarı )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder