2 Eylül 2010 Perşembe

Dilenci para istedi ulan 5 kuruşum bile yoktu :)

Dilenci vakası




Tarih: 29 ağustos 2010 Pazar

Olay yeri: Okmeydanı metrobüs durağına yakın bir park alanı

Olay: Dilenci para istiyor ve ben '' Ağabey cidden beş kuruş yok '' diyorum.



Günlerden pazar ve hava çok güzel....Havanın içine yaşadığım olay sıçmasaydı çok daha güzel olacaktı :)

Cebimde 5 kuruş para yok ama ben mutlu ve huzurluyum. İçimden '' Ulan para yok ama huzur var hayat ne garip lan babasını satayım'' diye mırıldanırken daldığımı unutup karşı istikametten gelen bir varoş hanımefendisine bodoslama girdim. ( Keşke girmez olaydım ulan kadın da ne çene varmış.. ) Tabi bu varoş hanımefendisi başladı tantanaya , açtı ağzını yumdu gözünü. Ben ''Bu ne kadar daha sürecek , ben bu ızdıraba ne kadar katlanacağım diye düşünüyorken .'' Varoş hanımefendisi hala kelimeleri bana giydirmeye devam ediyordu. En sonunda dayanamayıp ''abla yeter artık evde çoluk çocuk aç bekliyor seni saatlerce dinleyemem '' dedim. Ve kadın bana '' Tüü terbiyesiz ben senin nerden ablan oluyorum ukala'' dedi ve arkasına bakmadan gitti. O an içimin ne kadar rahat olduğunu ve aslında hiçbir hatamın olmadığıını da anlayınca artık o cebimde 5 kuruş bile yok hissi iyice diniyordu. Ta ki o dilenciyi görene kadar.....

Tam merdivenleri çıktım parkın içinden geçip mutlu ve huzurlu bir şekilde evime gideceğim. Ama tam o esnada köşeye sinesine çekilmiş ve sinsi sinsi bekleyen dilenciyi görünce göz göze gelmemek için verdiğim uğraşlar bir türlü sonuç bulmadı. O esnada adam '' Abi Allah rızası için bir sadaka be açım be hadi be '' diye kelimeleri sarfederken , benim ise bu cümleler beynime sanki kazı çalışması yapılıyormuş gibi kazınıyordu. Dilenciye '' Abi valla bende de yok 5 kuruş bile yok cebimde '' demeyi çok istedim fakat gururuma yenilmiş olmalıyım ki söyleyemedim. Bir an düşünüp '' ulan şu dilencinin bile benden daha iyidir bütçesi  '' dedim. Sonra da süklüm püklüm eve  doğru yol alırken hala aklım o dilencideydi. Artık eve gelmiştim ama o dilenci hala aklımdan çıkmıyordu. Uyuma vakti geldi yataklar serildi ama hala aklımdan çıkmıyordu dilenci , neydi beni bu kadar etkileyen niye unutamıyordum o dilenciyi....

Bu sorunun cevabını rüyamda gördüğüm senaryo da cevap bulmuştum :)

O gün o dilenciyi rüyamda tekrar gördüm ve dilenci paraları sayıyordu. Fakat benim cebimde gene 5 kuruş yoktu :) Galiba anlaşılan ben o dilenciyi o bile benden daha iyi bütçeye sahip dediğim andan itibaren psikolojik olarak unutamamıştım. Neyse ki unuttum o günler geçti fakat parasızlığım hala devam ediyor diyebilirim. Peki sonuç ne ? Galiba artık daha da huzurluyum :) :):)

Çözüm : Bundan sonra cebimde en az 10 kuruş olmalı 5 kuruş parktaki dilenciye ,  3 kuruş caminin oradaki dilenciye , 1 kuruş yardım kutusuna , 1 kuruş ( lan bırakında oda bana  kalsın acaba onu kime vercek diye düşünüyorsunuz birde. Asgari ücret alıyoruz zaten dilencilere mi paylaştıralım ev mi geçindirelim arkadaş yeter ya yeter :)



               Saygılar....
            
                İmza:

           Bay.Budala ( Dünyanın en iyi yazarı )
    

2 yorum:

  1. Bayıldım gibi bişi :D
    Allah yolunu acık etsin usta (:

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Adsız :) Her ne kadar Adsız olsan da teşekkürler :):)

    YanıtlaSil